Ekspo Buku Islam 2015 @ Precinct 3, Kompleks Perbadanan PutraJaya

Sedang mencari info tentang  Ekspo Buku Islam 2015 ye?

huhu.. Jangan risau… it’s coming s00n ~

ESOK, 27 Februari ~ EBI’15 bermula di Putrajaya! (sumber facebook!)

EBI 2015

wallahu’alam… jumpa iklan ni jugak masa search image @ google..

http://www.putrajaya.gov.my/m_community/events/ekspo_buku_islam_putrajaya

Ekspo Buku Islam Putrajaya

Tarikh: 27 Februari, 2015 – 8 Mac, 2015 ( same date cam JIBF le..)

Tempat: Dewan Cempaka Sari, Kompleks Perbadanan Putrajaya, Precinct 3

Masa: 9 pagi – 9 malam

hah, dah tau tu.. mai lah ye.. hehe…

Islamic Book Fair 2015

Pameran Mummy Firaun

http://jadwalevent.web.id/islamic-book-fair-2015-jakarta

Ekspo Selangkah ke UiTM, 2014 (sekarang!) c&p

terperasan poster Ekspo Selangkah ke UiTM, 2014′ petang tadi sewaktu nebeng p’we ke kelas terakhirnya di sana; selepas jenguk jap ke majlis perkahwinan anak member di Intec.. tapi x p ke ekspo tu sebab full & rasa penat lak and surely ‘parking menapak!

😉 

sok, ada lagi (hari terakhir!) ekspo tu.. so, kalu korang nak p situ, better gerak awai le untuk elak parking jauh! btw, ni ada c&p tentatif program tu.. klik link untuk more info, yo!

Universiti Teknologi MARA (UiTM) akan menganjurkan Ekspo Selangkah ke UiTM secara serentak di 15 lokasi seluruh negara pada 22 dan 23 Mac ini.

Program ini bertujuan memberi pendedahan dan menyalurkan maklumat terkini mengenai program-program yang ditawarkan kepada orang ramai terutamanya calon-calon lepasan SPM, STPM dan Matrikulasi dalam membuat pilihan yang tepat dan sesuai berdasarkan keputusan yang diperolehi.

Ekspo Selangkah ke UiTM juga memberi ruang kepada bakal calon bagi mengetahui secara keseluruhan program pilihan mereka dengan lebih teliti kerana sepanjang ekspo berlangsung, pensyarah dan staf yang terlibat akan memberi penerangan tentang program-program pilihan calon.

Taklimat fakulti, khidmat nasihat, semakan syarat kelayakan, ujian minat kerjaya dan perkhidmatan kaunter daripada 25 fakulti di UiTM adalah antara kemudahan yang akan disediakan untuk para pengunjung mendapatkan maklumat lebih lanjut.

Kaunter khas program Mengubah Destini Anak Bangsa (MDAB) turut dibuka bagi membantu calon-calon miskin dan tidak berkemampuan tetapi layak untuk melanjutkan pengajian ke peringkat tinggi.

Sila bawa bersama:

  1. Salinan Sijil SPM/ STPM/ Diploma
  2. Salinan Semakan Syarat Kelayakan Program

JADUAL TAKLIMAT FAKULTI & LOKASI EKSPO BAGI KAMPUS NEGERI/CAWANGAN

http://www.uitm.edu.my/index.php/en/upcoming-event/688-ekspo-selangkah-ke-uitm-2014

sumber: 

http://www.uitm.edu.my/index.php/en/upcoming-event/688-ekspo-selangkah-ke-uitm-2014

 

IKHLAS dalam Beribadah kepada ALLAH

cropped-cropped-start-e13874311262461.jpg

Awal setiap amalan adalah niat; mutu kiraan ilmu, amalan dan penghayatan adalah IKHLAS! Di mataNya, mungkin terhapus ibadah selain niat ikhlas untukNya, rahmat Nya pula melebihi segala kerana ikhlas pendamping ihsan… justeru, mari kita berburu mencari identiti ikhlas dalam diri; apakah perisainya kita miliki?

Allahumma Ya Allah…

( tanpaMU, siapalah kami? )

mudah2an, perkongsian ini memanfaatkan…

aameen..

ghurrabaa..

Why should we read the Quran, even when we do not understand even a single arabic word? (c&p)

RECITE IT EVERYDAY~

Masya Allah!

Have u read this article before? I found it 3 years ago somewhere; and republished it here again in the event of NUZUL QURAN! 

May Allah bless us always ~ recite alQuran daily – it’s a sunnah!

An old American Muslim lived on a farm in the mountains of eastern Kentucky with his young grandson. Each morning Grandpa was up early sitting at the kitchen table reading his Quran. His grandson wanted to be just like him and tried to imitate him in every way he could.

One day the grandson asked,

“Grandpa! I try to read the Quran just like you but I don’t understand it, and what I do understand I forget as soon as I close the book. What good does reading the Qur’an do?”

The Grandfather quietly turned from putting coal in the stove and replied,

“Take this coal basket down to the river and bring me back a basket of water.”

The boy did as he was told, but all the water leaked out before he got back to the house. The grandfather laughed and said, “You’ll have to move a little faster next time,” and sent him back to the river with the basket to try again.

This time the boy ran faster, but again the basket was empty before he returned home. Out of breath, he told his grandfather that it was impossible to carry water in a basket, and he went to get a bucket instead.

The old man said, “I don’t want a bucket of water; I want a basket of water. You’re just not trying hard enough,” and he went out the door to watch the boy try in.

At this point, the boy knew it was impossible, but he wanted to show his grandfather that even if he ran as fast as he could, the water would leak out before he got back to the house. The boy again dipped the basket into river and ran hard, but when he reached his grandfather the basket was again empty. Out of breath, he said, “See Grandpa, it’s useless!”

The boy looked at the basket and for the first time realized that the basket was different. It had been transformed from a dirty old coal basket and was now clean, inside and out.

Son, that’s what happens when you read the Qur’an. You might not understand or remember everything, but when you read it, you will be changed, inside and out. That is the work of Allah in our lives.”

Mengaji-Alquran

IQra’ : Terapi Ruhani untuk Semua

jika telah memulai bacaan di peringkat awal buku Terapi Ruhani untuk Semua karya Habib Ali al-Jufri ini , pastinya diri akan tersentuh kerana dihiburkan bahawa kita yang terpaut membaca karya indah ini adalah jemputan dari Allah Tuhan Seru Sekelian Alam…. MasyaAllah… memang itulah yang sebenarnya berlaku, teman! Terkedu dan sendu di hati hanya DIA  yang tahu..betapa, bersyukur dan terharunya kerana diri sebenarnya tidak ditinggalkan, malah dalam proses penyaringan menujuNya… InsyaAllah.. justeru, terpanggillah catatanku di sini ingin berkongsi info ~ semoga kalian yang sedang bertarung mencari nilai diri tidak patah semangat dan terus mencari, meminta, menyembah, dan menyerah kepada Pemilik Segala yang Maha Memiliki dan Menguasai Sesuatu!! SubhanAllah… sungguh hati teramat cemas dengan segala episod lewat kini; berlawanan dengan apa yang pernah digenggam dan berjauhan dari rona-rona  kehidupan yang diimpi!! naudzubillahi… rupanya,, inilah realiti  yang mesti ditelan tanpa putus-harap dari Tuhan! Tidak diberati seseorang melain kadar kesanggupannya sahaja…. janjiNya yang BENAR & YAKINlah segala dari ALLAH ITU BAIK kerana DIA MAHA BAIK!! Inilah antara sinopsis Buku Terapi Ruhani untuk Semua yang memanggil naluriku membelinya ketika berkunjung ke  Jakarta Islamic Book Fair, Mac’2013 lalu.. gerakan dengan izin Allah ~ buku pilihan antara jutaan buku-buku Islamik di JIBF’13!! Alhamdulillah..

Tanpa disadari, banyak yang terlewat dalam hari-hari kita. Kemarin adalah waktu yang telah berlalu; apa yang telah kita selipkan pada waktu yang tak lagi kita kuasai itu? Kemarin adalah rentangan hari yang telah lewat; apa yang sudah kita tambahkan pada masa yang tak akan pernah kembali itu? Apabila hari demi hari berlalu begitu saja tanpa ada upaya pendekatan diri kepada Tuhan, tanpa kita mampu menjadikannya titian menuju-Nya, lalu apa tujuan hidup kita? Pernahkah terbesit di benak kita pertanyaan-pertanyaan semacam itu dan kita melewatkannya tanpa jawaban? Kenapa? Di antara persoalannya adalah kita tak punya teman dekat yang berbicara dari hati ke hati. Inilah buku yang membidik hati. Untaian kata dan seruan bijaksana dalam buku ini seperti mengetuk pintu kesadaran. Sesekali ketukan itu terdengar kencang, membuat kita segera terjaga; sesekali terdengar lembut, membuat kita ingin lekas menyambut. Menyadarkan kita bahwa hidup adalah menapaki jalan Tuhan; mengingatkan bahwa ada rambu-rambu perintah dan larangan yang harus diperhatikan.

Hardcover, 352 pages
Published 2011 by Zaman (first published 2007)
original title
معالم السلوك للمرأة المسلمة
ISBN13
9789790242944
edition language
Indonesian

terasa ingin mengenalimu… huhu..

pwtc1
pertemuan di KLIBF @ PWTC kelmarin dulu ( hari terakhir ) bukanlah kebetulan atau memang ditakdirkan..

meski sedikit kehairanan kerana namamu, dipamer di sana semacam diagungkan…

turkey

JALAL.DIN.RUMI

tidak begitu tererat untuk membeli karya berjodol namamu kerana kejahilanku,

uhhh2.. malunya..

RUMI,

maaf, hanya sempat kuabadikan mutiara katamu di sini ..

j.rumi

JALAL.D.RUMI

Alhamdulillah, foto bicaramu yang menyentuh hati menyeret naluri ingin mengenali..

lanjutnya, aku terpana dengan mu yang jauh pergi tapi mendekati..

betapa, besarnya perjuangan seangkatan kalian menebar kalam Ilahi

menelusi hati nurani

menidakkan diri..

berbahagialah dalam dakap ridha Ilahi….

aameen…

MasyaAllah… a must link u should CLICK, k!

SubhanAllah… Alhamdulillah…

i’m sure this is not a coincidence in life … it’s gifted & destined on this blissful nite of Jumaat… may Allah blesses us ALL for sharing this…

a wonderful link :

http://www.youtube.com/watch?v=PDHI-coE2og&list=UUIuUOdkiW3uUD3ITS5PCK_A

come on ALL,

my dearest brothers & sisters….

nsyaAllah..

u won’t regret by clicking to this site!!

 

SPREAD THIS….

NJOY UR SHARING!

true

 

 aameeen..