Bulan Sya’aban yang sering dilalaikan pengisiannya?

betulkah demikian, Bulan Syaaban yang sering dilalaikan pengisiannya? naudzubillahi… JOM HAYATI KHUTBAH JUMAAT mengenai Sya’aban~ semoga bermanfaat jua! sepatutnya, Syaaban adalah pemangkin Rejab kita; anjakan rindu ke Ramdhan! Wah, sudah masuk hari ke 2 @ 3 Sya’aban 1436h hari ini, dan marilah kita menceriakan hidup dengan keberkatan bulan Sya’ban! indahnya Islam! Diriwayatkan dari Umamah Al Bahili ra, berkata: Rasulullah…

Rate this:

Ekspo Selangkah ke UiTM, 2014 (sekarang!) c&p

terperasan poster Ekspo Selangkah ke UiTM, 2014′ petang tadi sewaktu nebeng p’we ke kelas terakhirnya di sana; selepas jenguk jap ke majlis perkahwinan anak member di Intec.. tapi x p ke ekspo tu sebab full & rasa penat lak and surely ‘parking menapak! 😉  sok, ada lagi (hari terakhir!) ekspo tu.. so, kalu korang nak…

Rate this:

IKHLAS dalam Beribadah kepada ALLAH

Awal setiap amalan adalah niat; mutu kiraan ilmu, amalan dan penghayatan adalah IKHLAS! Di mataNya, mungkin terhapus ibadah selain niat ikhlas untukNya, rahmat Nya pula melebihi segala kerana ikhlas pendamping ihsan… justeru, mari kita berburu mencari identiti ikhlas dalam diri; apakah perisainya kita miliki? Allahumma Ya Allah… ( tanpaMU, siapalah kami? ) mudah2an, perkongsian ini…

Rate this:

masya Allah…

terpana aku, mendengar khabar yang bukan bualan biasa menerokai paksi cerita yang bikin syahdu jiwa & terkesima airmata yang bukan paksa ~ namun mesra! ALLAHUMMAGHFIR LAHU WARHAMHU WA ‘AAFIHI WA’FU ‘ANHU WA AKRIM NUZULAHU WA WASSI’ MUDKHALAHU WAGHSILHU BILMAA`I WATS TSALJI WAL BARADI WA NAQQIHI MINAL KHATHAAYAA KAMAA NAQQAITATS TSAUBAL ABYADLA MINAD DANASI WA ABDILHU DAARAN…

Rate this:

berakhir sudah deritanya…

Allahummaghfirlahu warhamhu wa ‘afihi wa’fu ‘anhu wa akrim nuzulahu wa wassi’ madkhalahu waj’ali al-jannata maswahu. semoga dia berbahagia…cukuplah dia menahan derita … kembalilah ke pangkuan Penciptanya! saya hanyalah pemerhati sekali-sekala.. d musim politik lewat lalu.. simpatiku tertumpah pada Ustaz Azizan Razak, mantan MB Kedah yang pada jam 11:10 pagi tadi diwartakan telah kembali ke rahmatullah,,,…

Rate this:

tektik & Strategi musuh menghancurkan Islam, sedarkah anda?

Islam datang dalam keadaan dagang, dan kembali dalam keadaan dagang jua!   Waspada kita akan rancangan jahat musuh,   tektik & strategi mereka untuk menghancurkan  Islam &  menjahanamkan umat Islam secara halus.. (c&p).   Bagaimanakah kita memandang hal ini – apakah dengan kerlingan di hujung mata sahaja?   AYUH, saudara2ku,   SEDARLAH ..,   BANGKIT…

Rate this:

Menghidupkan Ramadhan Kareem ikut wasiat Khutbah Rasulullah saw.

mencari panduan kaedah berpuasa sesebaiknya?? JOM, hayatilah mesej khutbah wasiat Rasulullah saw. pada 30 Sya’aban lalu! Semoga sempat kita perbaiki niat, amalan dan tindakan menjadi Muslim yang terlebih baik dari semalam… InsyaAllah.. aameen.. KHUTBAH RASULULLAH SAW. pada 30 SYA’ABAN( MENJELANG RAMADHAN ) : “Wahai manusia! Sungguh telah datang pada kalian bulan Allah dengan membawa berkah…

Rate this:

doa kumail (doa Nabi Hidhir)

DOA KUMAIL @ DOA HADRAT HIDHIR): Mungkin baiknya dikongsi bersama berkenaan doa Kumail ni agar dapat kita praktikkan bersama.. terlebih di malam Jumaat – malam ini!! doa yang amat berhalus, bersantun dan penuh sayu & hiba doa ini bila dihayati bagi sesiapa yang tulus mahu mendamba kebaikannya..nsyaAllah.. ameen.. “Doa Kumail dikenal juga sebagai doa nabi…

Rate this:

CARA MAKAN IKUT SUNNAH RASULULLAH saw.

Banyak penyakit bermula daripada penyalah-gunaan makanan seperti penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung & keracunan makanan. Diriwayatkan, Rasullulah s.a.w. tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai menjaga makanannya sehari-hari. Insya Allah kalau anda ikut diet Rasullullah saw., anda takkan menderita sakit perut ataupun keracunan makanan. JANGAN MAKAN: SUSU bersama DAGING; DAGING bersama IKAN; IKAN…

Rate this:

DOA BUAT AYAHBONDA…

masyaAllah.. Alhamdulillah… tertemukan doa yang amat simfonis sebentar ini… apakah kalian juga dapat  merasakan kekerdilan insan yang bergelar anak? JOM HAYATI DOA INI.. DOA UNTUK KEDUA ORANGTUA Ya Allah… Limpahkanlah sholawat teruntuk Nabi Muhammad; hamba-Mu sekaligus rasul-Mu, dan juga teruntuk keluarganya yang suci. Istimewakanlah mereka dengan kesejahteraan-Mu, rahmat-Mu, keselamatan-Mu, dan keberkahan-Mu yang paling mulia. Dan…

Rate this:

Kisah Nenek Si Pemungut Daun:

aduhai diri yang kerdil, bagaimanakah diri tatkala tersua dengan mereka yang berumur lanjut…?? tentu terhiris juga perasaan pabila kita melihat memana kelibat warga emas yang seolah merempat di tempat-tempat yang sepatutnya bukan tumpuan mereka lagi bersama kedhaifan diri… semoga Kisah Nenek Si Pemungut Daun yang dikongsi ini dapat menilai diri kita & mereka dengan terlebih…

Rate this:

wahai anak kesayanganku..

  “Wahai anak kesayanganku, dirikanlah solat, dan suruhlah berbuat kebaikan, serta laranglah daripada melakukan perbuatan yang mungkar, dan bersabarlah atas segala bala bencana yang menimpamu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah dari perkara-perkara yang amat besar dan penting untuk dilakukan”. [Luqman 31: 17] Ibnu Abbas ra. berkata: Nabi saw. bersabda: Allah ta’ala berfirman: “Sesungguhnya Aku hanya…

Rate this:

sharing is caring is sharing!

C, E & P… Menangani Tipu Helah Makhluk Halus-saka Ayat2 di bawah ini di susun oleh Rahim bin Md. Salleh atas keizinan Ustaz Prof Dr Ustaz Jumadi Mustar Ayat Ruqyah: Pesakit mula-mula baca 1) Al-Isti’adzah, kemudian bacalah 2) Wala haula wala kuuwata illa billahill aliyil azhim 3) Bismillaa-hil ladzii laa yadurru ma asmihii shai’un fil…

Rate this:

sihir & ruqyah syariah (c&P)

MAKLUMAT BERKAITAN SIHIR Takrif Dan Pengertian Sihir: Syeikh al-Zahri menafsirkan sihir sebagai berikut: “Sihir ialah amal perbuatan yang dilakukan dengan cara mendekatkan diri kepada syaitan dan meminta tolong kepadanya.” Pengertian asal kalimat ‘sihir’ itu sendiri ialah ‘memalingkan sesuatu dari hakikatnya kepada selainnya.’ Maka, orang yang kena sihir melihat kebatilan sebagai kebenaran dan membayangkan sesuatu tidak…

Rate this:

4u Ya Rasulullah saw.

Ya Rasulullah saw… SALAM MAULIDURRASUL 1434H .. KHUTBAH WIDA’ RASULULLAH SAW. Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini. Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan…

Rate this:

19 PERISTIWA di 10 MUHARRAM, tahukah anda?

MENGENANGI ~ 10 MUHARRAM @ ASSYURA: APAkah sekadar hari atau tersembunyi pelbagai indikasi? renungkan & ambillah iktibar & rebutlah peluang sedaya berkesempatan…. nsyaAllah.. antara 19 PERISTIWA BERSEJARAH ISLAM 10 muharram yang tercatat dalam kitab Mukasyafatul Qulub inisiatif Imam al-Ghazali iaitu : (1) Terbunuhnya Sayyidina Hussain (cucu Nabi) di Karbala’. (2) Diterima taubat Nabi Adam a.s. (3) Dicipta Adam a.s. (4)…

Rate this:

REMINDER: Things should do on Assyura’s Day!

Asyura diambil dari perkataan ‘ASYARAH’ dalam bahasa Arab yang bermaksud 10 (sepuluh). Jadi Hari Asyura itu bermakna hari yang kesepuluh bulan Muharam! Ia merupakan hari agung yang amat digalakkan berpuasa, bersolat, berzikir dan mengerjakan amalan sunat lain seperti: puasa sunat hari assyura  mandi awal pagi serta niat mandi sunat assyura pakai celak solat sunat assyura 4 rakaat (…

Rate this:

posa sunat 9 & 10 muharram (assyura) : tuntutan, kelebihan & ganjaran

Seafdhal-afdhal puasa selepas puasa Ramadhan ialah puasa di bulan Allah yang diharamkan (Muharram). Seafdhal-afdhal solat selepas solat fardhu ialah solat malam.   kisah sirahnya KLIK di sini…   اَنَّ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُئِلَ عَنْ صِيَامِ يَوْمِ عَاشُوْرَاءَ فَقَالَ : يُكَفِّرُ السَّنَةَ الْمَاضِيَّةَ “Bahawasanya Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa-sallam ditanya tentang puasa Assyura, maka Baginda saw.bersabda:…

Rate this:

Ihya’ Ramadhan ~ Khutbah Rasulullah saw.

KHUTBAH RASULULLAH SAW. pada 30 SYA’ABAN( MENJELANG RAMADHAN ) : “Wahai manusia! Sungguh telah datang pada kalian bulan Allah dengan membawa berkah rahmat&maghfirah~ Bulan yang paling mulia disisi Allah. Hari-harinya adalah hari-hari yang paling utama. Malam-malamnya adalah malam-malam yang paling utama. Jam demi jamnya adalah jam-jam yang paling utama. Inilah bulan ketika kalian diundang menjadi…

Rate this:

Rejab bulan Allah – bulan Palestine & bulan Solat’ ~

hah, nmpak x bulan malam ni?? udah masuk malam ke 26 jamadil akhir, 1433h pun sekarang nii… nsyaAllah, 4 hari lagi akan muncul sinar 1 Rejab, 1433h (selasa : 22Mei, 2012)… teruja lak… memasuki bulan2 mulia Rejab, Sya’aban & Ramadhan…ibarat membeli tiket ke syurga… ??? ameen… رجب شهر الله ، وشعبان شهري ، ورمضان شهر…

Rate this:

achtung!

The Malaysian Islamic Development Department (JAKIM) today confirmed the discovery of porcine-based deoxyribonucleic acid (DNA) in HP Sauce and Tabasco Pepper Sauce, two popular food seasonings widely used in cooking! hoho…BAHAYA ni… BERJAGA2LAH dan berAWASlah bagi mereka yang gemar makan di restoran2 popular / tersohor kerana SELALUnya SAUCES ni sentiasa dalam STOK digunakan meluas dalam…

Rate this:

mencari halaman juzuk alQuran kaedah matematik~

Alhamdulillah… saya baru tahu kaedah ini dan ianya menarik untuk dikongsikan (sekiranya korang pun belum tau lagi…tapi, kalu dah tau tuu…sonyap2 je jap, k!) SubhanAllah…. indahnya ilmu yang dititipNya buat kita ~ dalam sedar & jaga; tersurat mahupun tersirat!! MasyaAllah… Tahukan kita semua bahawa kehebatan Al-Quran merangkumi semua aspek, baik luaran mahupun dalaman. Al-Quran juga…

Rate this:

~ munajat ramadhan ~

Hari Pertama “Ya Allah, jadikanlah puasaku, puasa orang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku, ibadah orang benar-benar mengerjakan ibadah. Dan jagalah aku dari tidurnya orang yang lalai. Hapuskanlah dosaku wahai Tuhan sekalian alam. Dan Ampunilah aku wahai Tuhan Maha Pengampun daripada segala dosa.” Hari Kedua “Ya Allah, dekatkan aku kepada keredaan Mu dan jauhkan aku daripada…

Rate this:

keistimewaan ramadhan ~

Keistimewaan *berpuasa* Ramadhan ~  Hadis yang diriwayatkan daripada Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu: “Barangsiapa berpuasa pada bulan Ramadan dengan sungguh-sungguh beriman dan ikhlas kerana Allah semata-mata, nescaya diampuni Allah dosa-dosanya yang terdahulu”. (Hadis riwayat Imam al-Bukhari) Dari Abu Ayub al-Ansari berkata bahawa Nabi Muhammad s.a.w  pernah bersabda: “Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kemudian dia berpuasa pula sebanyak…

Rate this:

zikir mudah imam ghazali

Amalan Zikir (harian) Imam Ghazali: insyaAllah, mereka yang beramal dengan zikir ini akan diberkati hidupnya, dikekalkan hidayah & taufik kepadanya dan mati dalam iman ( details in IHYA ULUMUDDIN) …semoga diberkahi Ilahi & dikurniakan syafaat para Nabi .  ZIKIR HARI JUMAAT :   YA ALLAH … YA ALLAH …  ~ Allah akan memberi ketenangan hati bagi yang membacanya…

Rate this:

ingin berkenalan?

huhu.. saya rasa saya tidak tersilap pandangan dalam menilai dia, sekalipun tidak pernah bersapa atau bertentang mata… dari jauh sebagai pemerhati sesekali, cukup buat hati terpaut dan ingin berkenalan.. haha… sapa ye, insan yang telah mencuri pandangan & membuka persepsi minda ini? syyyyytt….baca sampai habih tau.. ada komen agak menarik tentang insan pilihan yang dirasa…

Rate this:

isra’ mi’raj adalah perjalanan hati yang baik menuju Allah..

proses peristiwa isra’ mi’raj Rasulullah s.a.w  dimulai dengan pembersihan hati yang memang suci lagi disucikan..milik Nabi Muhammad s.a.w. inilah keutamaan langsung dalam menakluk cintaNya.. penyejuk jiwa kepada segala sifat mazhmumah dicairkan dengan bonus solat 5waktu sahaja sehari semalam untuk Rasulullah s.a.w. dan umat2nya  – kurniaan dari Yang Maha ESA! tempat tumpuan maksud, tempat rujukan alam…yang…

Rate this:

jom ‘ameeen’…

hee… dengaq dlu DOA KUMAIL ni & sama2 mohon kepada ALLAH, k? ….INSYAALLAH…. …ameeen… surah alkahfi:  

Rate this:

DOA ANGIN AHMAR (C&P)

FADHILAT DOA ANGIN AHMAR 1. Selamat Dari Terkena Penyakit. Barangsiapa membaca doa Angin Ahmar ini walaupun sekali dalam seumur hidupnya, Insya Allah nescaya terselamat dari terkena penyakit Angin Ahmar atau Angin Merah. 2. terSelamat Dari Mengalami Penyakit Angin   Ahmar Dari Berterusan. Diriwayatkan bahawa ketika cucunda Rasulullah SAW Saidina Hasan sakit, Rasulullah SAW membaca doa Angin…

Rate this:

WASIAT SEPANJANG JALAN…12 Rabi’ulawwal

  Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan. Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini. Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci,…

Rate this:

cantiknya… subhanAllah..

The Beauty of Mathematics ! 1 x 8 + 1 = 9 12 x 8 + 2 = 98 123 x 8 + 3 = 987 1234 x 8 + 4 = 9876 12345 x 8 + 5 = 98765 123456 x 8 + 6 = 987654 1234567 x 8 + 7 = 9876543 12345678…

Rate this:

25 PESANAN PENTING: LUKMANUL HAKIM

25 PESANAN LUKMANUL HAKIM (C&P) 01. 02 – Orang – orang yang sentiasa menyediakan dirinya untuk menerima nasihat, maka dirinya akan mendapat penjagaan dari ALLAH. Orang yang insaf dan sedar setelah menerima nasihat orang lain, dia akan sentiasa menerima kemuliaan dari ALLAH juga. 03 – Hai anakku; orang yang merasa dirinya hina dan rendah diri…

Rate this:

POINTS ON HOW TO IMPROVE YOUR LIFE (the Last lecture – bestsellers’07)

POINTS ON HOW TO IMPROVE YOUR LIFE (the Last lecture – bestsellers’07)     This is amazing, Randy Pausch 47 yrs old, A computer Sc. lecturer from Mellon University. He died of pancreatic cancer in 2008, but wrote a book ‘The last lecture” before then, one of the bestsellers in 2007. What a legacy to leave…

Rate this:

jauhi 10 perkara yang sia-sia!!

Hendaklah diri menjauhi 10 perkara sia-sia: Sufyan ats-Tsauri, seorang ulama hadis yang terkemuka, menyatakan bahawa ada sepuluh hal yang termasuk dalam kategori sia-sia, iaitu:- 1.Laki-laki atau wanita yang berdoa untuk dirinya sendiri, tapi tidak dimohonkannya doa untuk ibu-bapanya sendiri dan kaum Muslimin.   2.Orang yang kerapkali membaca Al Quran, tapi tidak membaca secara tertib sampai…

Rate this:

wukuf di Arafah 9Zulhijjah…

arafah bersama lautan tangisan, penyesalan & kehambaan!! ampuni lah kami, Ya Ghafurr… irhamnaa, Ya Kareem..Ya Raheem… Ya Haleem.. ……………………………………………………………………………………………. KEISTIMEWAAN 10 HARI PERTAMA ZULHIJJAH BULAN ZULHIJJAH: Dari sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas r.a, Rasullullah s.a.w telah menerangkan tentang fadilat di bulan Zulhijjah iaitu : Tanggal 1 Zulhijjah kesalahan Nabi Adam as telah diampunkan…

Rate this:

mari sesama ingat-mengingati…(c&p)

10 WASIAT IMAM AL-SYAHID HASSAN AL-BANNA 1. Apabila mendengar azan maka bangunlah sembahyang serta-merta walaubagaimana keadaan sekalipun. 2. Bacalah al-Quran, tatapilah buku-buku ilmu, pergilah ke majlis-majlis ilmu, dan amalkanlah zikrullah dan janganlah membuang masa dalam perkara yang tiada memberi faedah. 3. Berusahalah untuk bertutur dalam bahasa Arab kerana bahasa Arab yang betul itu adalah satu-satunya…

Rate this:

Allah loves you..(c&p)….

YES, HE DOES!! Allah LOVES you~  اللهم صلي على نبينا محمد و على آله و صحبه و سلم بسم الله الرحمن الرحيم Assalamu Alaikkum (Peace be upon you) Every Friday afternoon, after the “Jumma” congregational prayers, the Imam (mosque leader) and his eleven year old son would go out into their town and hand out…

Rate this:

mendamba kekusyukan dalam solat…

Untuk dapat mencapai shalat khusyu’ yang dapat memberikan pengaruh dan manfaat yang sangat banyak kepada pelakunya bukanlah shalat yang dilakukan dengan sambilan, asal-asalan, seadanya, sekadarnya atau biasa-biasa saja. Shalat khusyu’ itu hanya dapat diperoleh jika dikerjakan dengan penuh persiapan, ketenangan, kesungguhan, kesabaran dan keyakinan. Dengan kata lain shalat itu harus “di-manage” atau dikelola dengan baik…

Rate this:

prakira: bagaimana kita sesudah ramadhan kali ini?

kita sekarang di pertengahan ramadhan 1431 h… tidak salah mungkinnya kita tinjau kondisi posa’ yang sedang kita lalui setakad ini… saya temukan artikel agak terkedu’ ini yang ingin dikongsi bersama – semoga ada manfaatnya jua.. insyaAllah… nuzul Quran yang bakal dirai pada setiap 17ramadhan; biarkan ia menjadi pemangkin untuk kita perbaiki sisa-sisa ramadhan kali ini… …

Rate this:

c&p : ramadhan dan kembali padaNya..

Ramadhan dan Taubat Kepada Allah   رمضان والتوبة إلى الله    تأليف: القسم العلمي بموقع الإسلام سؤال وجواب مراجعة: أبو زياد إيكو هاريانتو Segala puji bagi Allah, Yang Mengampuni dosa, menerima taubat, sangat berat siksa-Nya, pemilik kekuasaan. Tiada Ilah selain Dia, kepada-Nya lah tempat kembali. Aku bersaksi bahwa tidak ada Ilah selain Allah Yang Maha Menerima Taubat…

Rate this:

HITLER benci yahudi, sokong ISLAM!!

Ini adalah fakta yang ditemui melalui kajian mengenainya; dimajukan emel tentangnya oleh kengkawan.. Jamili should smile sokmo bila tengok mesej ni…hehe… betul x hitler p2? haha… smile… ……………………………………………………………………………………………………………………………. Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini… “Aku tidak bunuh ke semua yahudi di dunia ini. Aku tinggalkan sedikit untuk kamu tahu…

Rate this:

peranan hati….

Aset terpenting yang ditelek sebelum diterima amalan hanyalah hati yang bersih…niat lillahi ta’ala.. semoga kita selalu memperhatikan soal hati kerana hati yang paling dikasihi Allah hanyalah hati yang bersih dalam pegangannya dan  lembut terhadap saudaranya…… ……ikhlas dalam amalannya… ‘apakah hati kita telah cukup selamat untuk menemuiNya?’ ‘layakkah kita mendapat ridhaNya…???’   DOA AGAR DIKURNIAKAN KEAMPUNAN, HIDAYAH,…

Rate this:

keutamaan bersegera menunaikan solat… (copied n pasted)

assalamualaikum wbt.. Alhamdulillah….saya temui artikel yang sangat menarik ini (bagi firasat saya) di http://www.islamhouse.com & berbesar hati lagi bersyukur ingin mengongsinya bersama kalian di sini.. semoga ada manfaatnya jua. insyaAllah.. solat adalah perintah Allah yang tersangat berat dilaksanakan kecuali bagi mereka yang kusyuk.. tapi malunya mengaku padaMu Ilahi cinta, tangis & harap sedangkan solat yang…

Rate this:

sifat wajib bagi Allah : sifat 20 (copied n pasted)

Sifat 20 Sheikh Abu Hassan ‘Ali Al-Asy’ari Imam Abu Mansur Al-Mathuridi Nafsiah Salbiah Ma’ani Ma’nawiyah Wujud Qidam Qudrat Kaunuhu Qadiran Baqa’ Iradat Kaunuhu Muridan Mukhalafatuhu Lilhawadith Ilmu Kaunuhu ‘Aliman Qiyamuhu Binafsih Hayat Kaunuhu Hayyan Wahdaniat Sama’ Kaunuhu Sami’an Bashar Kaunuhu Bashiran Kalam Kaunuhu Mutakalliman Sifat Nafsiah Sifat Nafsiah iaitu dari zat itu sendiri, bukan sifat…

Rate this:

ruqyah syari’ah-panduan mengenalpasti gangguan sihir/jin

dengarkan habis dengan nada lantang, xperlu ikut bacaan untuk ujikaji sendiri – fokus!! semoga ada manfaatnya buat pengetahuan bersama. insyaallah. cara: 1) Tekan butang PLAY RUQYAH SYARIAH dibawah dan dengar sehingga tamat  menggunakan HEADPHONE dengan nada yang kuat. 2) Pejamkan mata dan jangan ikut bacaan ayat-ayat ini baik dimulut atau dihati. 3) Perhatikan setelah selesai…jika…

Rate this:

meninggalkan maksiat kerana Allah swt. (copied n pasted)

MENINGGALKAN MAKSIAT KERANA ALLAH SWT Segala puji bagi Allah semata, kita memuji, memohon pertolongan, dan ampunan kepada -Nya. Kita berlindung kepada Allah SWTdari kejahatan diri kita dan keburukan amal perbuatan kita. Barangsiapa yang Allah SWT memberikan petunjuk kepadanya maka tidak ada yang bisa menyesatkannya, dan barangsiapa yang Dia sesatkan maka tidak ada yang bisa memberi…

Rate this: