mendekatLah…

wahai hati,

mendekatlah...

bawakan semua gelisah & kalutmu
dengan penuh kedhaifan –
kekerdilan seorang hamba

penuh sedar:

memohon ampun &  hidayat
merempat taubat & rahmat
sebelum terlambat…

kembaliLah,

ke haribaanNya

yang punya segala :

tagihkan ketulusan sesungguhnya ~

 

hanya DIA  SAHAJA PEMILIK;

yang SEBENAR2 PENILIK….

tumpuan hamba2Nya!

mendekatLah….

nanti dikau selamat,

…..BERKAT….

 

sabda Nabi Muhammad Saw.

يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَنَا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِي بِي وَأَنَا مَعَهُ إِذَا ذَكَرَنِي فَإِنْ ذَكَرَنِي فِي نَفْسِهِ ذَكَرْتُهُ فِي نَفْسِي وَإِنْ ذَكَرَنِي فِي مَلَإٍ ذَكَرْتُهُ فِي مَلَإٍ خَيْرٍ مِنْهُمْ وَإِنْ تَقَرَّبَ إِلَيَّ بِشِبْرٍ تَقَرَّبْتُ إِلَيْهِ ذِرَاعًا وَإِنْ تَقَرَّبَ إِلَيَّ ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ إِلَيْهِ بَاعًا وَإِنْ أَتَانِي يَمْشِي أَتَيْتُهُ هَرْوَلَةً

“ Allah Subhanahu wata’ala berfirman, ’Aku sesuai dengan persangkaan hamba-Ku kepada-Ku, Aku bersamanya bila dia ingat Aku. Jika dia mengingat-Ku dalam dirinya, Aku mengingatnya dalam diri-Ku. Jika dia menyebut Nama-Ku dalam suatu perkumpulan, Aku menyebutkan dalam perkumpulan yang lebih baik dari mereka. Bila dia mendekat kepada-Ku sejengkal, Aku mendekat kepadanya sehasta. Jika dia mendekat kepada-Ku sehasta, Aku mendekat kepadanya sedepa. Jika dia datang kepada-Ku dengan berjalan (biasa), maka Aku mendatanginya dengan berjalan cepat.”
(HR Bukhari Muslim)
“Wahai jiwa yang tenang! Kembalilah kepada Tuhan-Mu dengan hati yang ridha dan diridhai-Nya. Maka masuklah ke dalam golongan hamba-hamba-Ku, dan masuklah ke dalam syurga-Ku.”
(Al-Fajr: 27-30)

nsyaAllah…

Aameen…

 

~ HPP BLESSED FRIDAY, all ~

https://p2sttj.wordpress.com/2011/03/04/doa-kumail-3-in-1/

https://p2sttj.wordpress.com/2009/04/01/doa-kumail-doa-nabi-hidhir/

https://p2sttj.wordpress.com/2010/10/15/mari-kita-sama2-bermunajat-cp/

Leave a Reply

