happening…??

assalamualaikum wbt…
kabare kengkawan? semoga bahagia bersama famili …. ameeen..
huhu…ttiba je ase nk call chaep _isabella ( gurau, k).. so, i did it…

Alhamdulillah,

orait lah no.lame dia tu…!! dpt citer mcm2 gak.. chaep baru 3minggu balik melaka lpas wat phd @ melbourne… so, Dr. Safiah lah yo… her eldest daughter, Hajar pun wat masters di Melbourne sama ngan Chaep!
teringat pernah p umah parents Chaep kt Batu Berendam…(area RTM) ngan Dr. Rozina p1sttjspm80 (UIA) n her husband sewaktu mereka menetap di Bukit Katil -area TTR 1989! Hajar masih kecik g mase tuh n baru sedar hampir 22tahun ianya berlalu… now Chaep n family menetap @ Tmn. Akasyah, Bt. Berendam – opposite Sek. Men. Munsyi Abdullah ..
Chaep: 013-6306034

tahniah Chaep & Isa sefamili!

gembira mendengar berita terkini chaep… baru tau anak bongsu hero’ (3rd – only son) Chaep dah 17 now, Jannah (2nd) @ Vancouver -econs, n her eldest – Hajar ‘s going 2get married on 16th. April ni @ Masjid Putrajaya (nikah)…

doa pengantin

so, on behalf of ’em ——-kengkawan sume;  p2sttjspm’80 dijemput memeriahkan majlis perkahwinan puteri sulung Safiah & Isa @ Dewan Serbaguna Precinct 16, Putrajaya selepas majlis akadnikah nanti ye?( 12-4pm)
amacam, korang nak serbu depa x?

jom r!

nsyaAllah..
mkasih ye 4 d invitations!

oooooOOOPPPPPPsssss!

btw, Neil @ Naili Akmal pun sok menjemput korang @ majlis makan2 kt umah dia di Ukay Heights (pl refer 2 ur fb)…on 26th.March,2011.
016-67153224 Neil
silalah ke rumah neil sok ye !
ps.  semoga citer baru kita bole dipanjangkan selepas ni, ye?

do keep in touch!

smile….

DOA UNTUK PASANGAN PENGANTIN

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمـنِ الرَّحِيْمِ

اَلْحَمْدُ ِللهِ الَّذِى جعل لنا متزوجين وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ اْلأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ سيدنا محمد رحمة للعالمين وَعَلَى ءَالِهِ الطاهرين واصحابه الذين كالنجوم للمهتدين

Segala puji hanya untuk-Mu ya Allah yang telah menjadikan kami berpasang-pasangan. Selawat dan salam di atas junjungan kami Saiyidina Muhammad rahmat sekelian alam serta keluarga dan sahabat-sahabatnya sekelian.
Ya Allah, pada malam yang berkat ini, kami berhimpun di sini sebagai tanda kesyukuran kami atas nikmat-Mu bersempena dengan majlis perkahwinan yang diadakan oleh keluarga kedua-dua mempelai dengan selamat dan sempurna bagi pernikahan anakanda mereka.

  اَللَّهُمَّ يَا رَحِيْمُ يَا وَدُوْدُ ياذاالعرش المجيد فعال لما يريد

 Ya Allah Ya Tuhan Kami Yang telah Engkau kehendaki dan berkatilah majlis yang diadakan ini dengan keberkatan dari permulaan hingga ke akhirnya. Sesungguhnya pertemuan ini adalah dengan izinMu. Maha Sempurna, rahmatilahmajlis ini semoga ianya berjalan dengan sempurna seperti mana yang dihajati..
Ya Allah Ya Tuhan kami Yang Amat Mengasihani, limpahkanlah rahmat dan keampunanMu kepada pasangan pengantin. Kurniakanlah keduanya ketenangan, kebahagiaan dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaan dan cubaan hidup berumahtangga lebih lebih lagi di akhir zaman yang penuh pancaroba ini.
 Mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina ini di kurniakan zuriat yang soleh dan solehah serta berkekalan hingga ke akhir hayat. Amiin Ya Rabbal A’lamin.

اَللَّهُمَّ أَلِّفْ بَيْنَ اْلعَرُوْسَيْنِ كَمَا أَلَّفْتَ بَيْنَ الْمَاءِ وَالطِّيْنِ وَ بَيْنَ آدَمَ وَحَوَّاء، وَبَيْنَ إِبْرَاهِيْمَ وَهَاجَرَ وَسَارَه، وَبَيْنَ يُوْسُفَ وَزُلَيْخَة، وَبَيْنَ أَيُّوْبَ وَرَحْمَةَ، وَبَيْنَ مُوْسَى وَصَفُوْرَه، وَبَيْنَ سُلَيْمَانَ وَبَلْقِيْس، وَبَيْنَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى الله ُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَزَوْجَاتِهِ الْمُطَهَّرَاتِ رِضْوَانُ اللهِ عَلَيْهِنَّ أَجْمَعِيْنَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ.

Ya Allah kurniakanlah restu dan kasih sayang di antara kedua pengantin ini serta eratkan hubungan keduanya sepertimana telah Engkau hubungkan di antara air & tanah, Adam & Hawa, Ibrahim & Siti Hajar, seperti Yusuf & Zulaika, Ayub & Rahmah, Musa & Safurah, Sulaiman & Puteri Balqis dan seperti Baginda Muhammad s.a.w & Khadijah.
 Ya Allah, satukanlah keduanya dalam inayah dan barakahMu. Semoga menjadi Nur ibadah yang mendambakan rahmatMu.

اَللَّهُمَّ اجْعَلْ جَمْعَنَا هَذَا جَمْعًا مَرْحُوْمًا وَتَفَرُّقَنَا مِنْ بَعْدِهِ تَفَرُّقًا مَعْصُوْمًا وَلاَتَجْعَلْ فِيْنَا وَلاَ مَعَنَا شَقِيًّا وَلاَمَحْرُوْمًا يَا أَكْرَمَ اْلأَكْرَمِيْنَ.

{رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ}

وَصَلَّى الله ُ عَلى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

credit to:

http://madrasahaliyah.blogspot.com/2009/04/doa-untuk-pasangan-pengantin.html

tQvm..

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s