Home » event » DOA ANGIN AHMAR (C&P)

DOA ANGIN AHMAR (C&P)

Semasa cuti umum di awal bulan ini, akhirnya, dapatlah juga mengimbas kenangan lampau di zaman remaja kita di p2sttj kembali setelah saya bertandang ke CH lagi bersama famili…!! (huhu.. hujan lebat sejak? solat Jumaat pada tengahari itu…)

Alhamdulillah, reda jugak hujan selepas kami selesai menjamak taqdim solat di Masjid Tanah Rata (lembab sangat nak menyampai ke puncak kerana jalan x begitu lebar, so terpaksa menunggu giliran hampir setengah jam baru menapak ke atas.. hehe.. rasa bosan sangat lak nak menyampai ke sana kerana cuti umum awal bulan ni.. cer teka , cuti apo kalu terro!?

hoho.. kami berhenti pekena teh tarik perisa kayu manis di pinggiran kiri jalan ke atas tu dulu untuk hilangkan letih bergiliran tadi ~ sambil menikmati keindahan ladang teh yang menghijau…( x turun ke ladang teh pun sebab memburu masa kerana akan pulang pada petangnya.. dan mengelak gerimis di tengahari di waktu itu )

:D

Bagaimanapun, suhu di CH sekarang tidaklah sedingin 30 tahun lalu semasa kita berkunjung ke sana dulu (dolu2..terasa sejuknya menggigil bagai sampai ke tulang hitammmm.. hee..)

Hakisan tanah-tinggi dan taruhan pembangunan yang pesat jugak di sana antara sebab kedinginan asli di puncak CH tidak lagi dikecapi masakini.. wallahu’alam..

Memandangkan waktu yang memburu dan cuti pun sehari-dua je ke CH, agenda strawberry-picking, ke ladang sayur & bunga terpaksa dibatalkan kerana hal yang mula2 tadi.. huhu.. cuma, kami sempat menemukan ole-ole CH di pasar malam/petang? Jumaat itu di Tanah Rata! sume ada.. haha.. 1STOP@MUDAH.COM!

;)

Kami tidak bermalam di puncak walaupun sekarang terdapat banyak hotel dsb di situ kerana telah ada program lain menunggu esoknya.. tetapi, saya masih menjeling ke hostel Sekolah Convent TR yang pernah kita tumpangi malam itu dengan kegigilan.. haha.. Sekarang sekolah tersebut telah mendapat title Sekolah Berprestij Tinggi pula merujuk papan tanda yang terpampang di pintu gerbangnya di bukit itu..

Berdepanan dengan Balai Bomba Tanah Rata yang kita melepak dulu kini terdapat banyak kedai-kedai makan berhampiran, dan Alhamdulillah, saya sempat menemukan pisang goreng panas dll yang baru saje ditoskan dari kuali; idaman sejak dari hala pergi ke CH lagi untuk hilang kebosanan melalui jalan sempit bagai ulaq kena palu! ngeH! SODAP & GUREH!

insya Allah, nanti, kalu free bole upload gambo kenangan di CH terkini..  k3!

p/s ada ke plan korang nak wat reunion kat Cameron Highlands lak nanti? habaq, tau!

: D

 

ingat strawberry, ingat cameron highlands! hee..

About these ads

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: